Pradžia
Svetainės medis
DUK
Klausimai / Pasiūlymai
Versija neįgaliesiems
El. paštas (specialistams)
Paieška:
Kaip turime maitintis?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marijampolės savivaldybės
visuomenės sveikatos biuras
biudžetinė įstaiga
Lietuvininkų g. 18, Marijampolė
Tel. (8 343) 59 213,
info@marijampolesvsb.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas 301618682

Kokio tipo visuomenės sveikatos biuro organizuojami renginiai Jus domina labiausiai?

Paskaitos
Žygiai
Sveikos mitybos skatinimo ir nutukimo prevencijos konsultacijos
Streso valdymo praktiniai užsiėmimai
Mankštos
Teoriniai–praktiniai fiziniai ir psichikos sveikatos užsiėmimai
Daugiau informacijos
Renginių kalendorius

<< gegužė, 2019 >>
PATKPŠS
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

























Iš tiesų sveikos mitybos taisyklės labai paprastos. Svarbiausia – valgyti tinkamai paskirstytą įvairų maistą. Svarbu pasirinkti tokius produktus, su kuriais gautumėte maistingųjų medžiagų, reikalingų organizmui augti ir funkcionuoti, kraujui, audiniams ir kitiems gyvybiškai svarbiems organams atsistatyti. Kad žmogus būtų sveikas, jis turi valgyti gerą maistą. Tinkamai maitinantis galima išvengti daugelio ligų.
Kiekvienas vaikas turi žinoti apie mitybos piramidę ir bandyti jos kuo labiau laikytis. Sveikos mitybos piramidė iliustruoja mitybos įvairovės taisyklę ir parodo, koks turėtų būti maisto produktų grupių santykis paros maisto davinyje.

Maisto_pasirinkimo_PIRAMIDE_1.jpg
Daugiausiai reikėtų valgyti tų maisto produktų, kurie pavaizduoti piramidės pagrinde. Iš grūdinių produktų, bulvių, daržovių ir vaisių turėtų susidaryti daugiau nei pusė visos per parą gaunamos energijos.
Piramidės vidurinėje dalyje pavaizduoti mėsos ir pieno produktai vartotini saikingai. Iš jų organizmas gauna reikiamų medžiagų (baltymų, kalcio, geležies, vitaminų ir kt.), bet juose yra riebalų, ypač sočiųjų riebalų rūgščių, kurie nėra labai reikalingi organizmui.
Mažiausiai reikėtų vartoti riebalų ir saldumynų, nupieštų piramidės viršūnėje. Iš šių produktų gaunama energijos, o būtinų maisto medžiagų juose beveik nėra.
Taigi, per dieną reikėtų suvalgyti keturias standartines porcijas iš grūdinių produktų ir bulvių grupės (duona, košės, dribsniai).  Reikėtų dažniau valgyti juodos duonos, grikių, avižinių dribsnių košės, rečiau saldžių ir riebių sausainių ar kitų kepinių iš aukščiausios kokybės miltų.
Per dieną reikėtų suvalgyti keturias porcijas vaisių ir daržovių. Labai vertingos pomidorų, morkų ir kitokių daržovių bei vaisių sultys, kuriose daug vitaminų, mineralinių medžiagų.
Mėsa taip pat nėra mėgstamas vaikų maisto produktas. Tačiau ji būtina augančiam organizmui.
Bent du kartus per savaitę  reikėtų valgyti žuvį. Jei žuvies ar jos produktų negali valgyti, reikia papildomai vartoti žuvų taukų.
Nereikėtų pamiršti ir vandens. Jo reikia gerti daug, kadangi vanduo turi daug mineralinių medžiagų, kurios padeda augimui, taip pat vandenyje tirpsta daug mums reikalingų medžiagų, o su vandeniu nereikalingos medžiagos iškeliauja iš organizmo.
Pusryčiai lemia mokslo ir darbo kokybę. Norite geriau mokytis ar dirbti? Valgykite pusryčius!
healthy_eating_Optimized_1.jpg

Dėl nesveikos mitybos vaikams gali trūkti įvairių maisto medžiagų ir dėl to kilti įvairių sveikatos problemų:

• jei vaikams trūksta vitamino A, vaikas pradeda lėčiau augti, gali silpnėti regėjimas.
• trūkstant vitamino D maisto produktuose, sutrinka kaulų kaulėjimo procesas, silpnėja dantys, gali sutrikti augimas.
• trūkstant B1 vitamino vaikai pradeda jausti nuovargį, raumenų silpnumą, galvos skausmus, krinta kūno svoris, gali sutrinkti augimas.
• vitamino B2 trūkumas taip pat gali sutrikdyti vaiko augimą, nervų sistemos veiklą.
• jodo trūkumas gali  sumažėti darbingumas, mokymosi galimybės,
• fluoro trūkumas sudaro sąlygas danties ėduoniui vystytis,
• trūkstant geležies, vystosi anemija, kuriai būdinga silpnumas, fizinio ir protinio pajėgumo sumažėjimas, atsparumo infekcijoms sumažėjimas,
• dėl kalcio trūkumo sutrinka kaulų vystymasis, būna mažas jų tankis,
• per didelė maisto energetinė vertė skatina nutukimo vystymąsi.
• jei su maistu gaunama per mažai energijos, sutrinka vaiko augimas ir vystymasis, būna per mažas jo svoris.

Mažo svorio problema dažniau kankina mergaites. Mados pasaulyje vyrauja iškreiptas liesos merginos grožio idealas. Merginos, siekdamos tokio idealo, pradeda laikytis dietos. Jos bijo valgyti, kad nepriaugtų svorio, todėl jų mityba tampa nepilnaverte. Dėl energijos ir maisto medžiagų trūkumo sutrinka organizmo funkcijos. Sprendžiant šiuos mitybos sutrikimus būtina psichologo ir psichiatro pagalba.



Čia gali rasti keletą linksmų ir sveikų užkandžių pavyzdžių.



Daugiau informacijos gali rasti:
www.sveikatiada.lt
ec.europa.eu