Pradžia
Svetainės medis
DUK
Klausimai / Pasiūlymai
Versija neįgaliesiems
El. paštas (specialistams)
Paieška:
Vaisiai ir daržovės
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marijampolės savivaldybės
visuomenės sveikatos biuras
biudžetinė įstaiga
Lietuvininkų g. 18, Marijampolė
Tel. (8 343) 59 213,
info@marijampolesvsb.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas 301618682

Kokio tipo visuomenės sveikatos biuro organizuojami renginiai Jus domina labiausiai?

Paskaitos
Žygiai
Sveikos mitybos skatinimo ir nutukimo prevencijos konsultacijos
Streso valdymo praktiniai užsiėmimai
Mankštos
Teoriniai–praktiniai fiziniai ir psichikos sveikatos užsiėmimai
Daugiau informacijos
Renginių kalendorius

<< gegužė, 2019 >>
PATKPŠS
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

























health_education_for_kids_nutrition.jpgRaktas į sveikatą slypi daržovių ir vaisių įvairovėje, kuri yra tokia pat svarbi, kaip ir jų kiekis, nes skirtingos rūšies vaisiai arba daržovės teikia skirtingų maistinių medžiagų.
Vaisiai ir daržovės - vieni svarbiausių maisto produktų, suteikiančių mūsų organizmui labai reikalingų vitaminų, mineralų, skaidulinių medžiagų ir kt. Valgant ar užkandžiaujant reikėtų rinktis būtent vaisius ir daržoves, nes tai suteiktų tavo augančiam organizmui daugiau maistingųjų medžiagų ir padėtų suformuoti sveikos mitybos įpročius.

Atminkite, kad valgyti įvairių vaisių ir daržovių labai svarbu, nes:
  • vaisai ir daržovės turi daug vitaminų, mineralų , skaidulinių medžiagų ir kt;
  • vaisių ir daržovių vartojimas neleidžia atsirasti daugeliui ligų;
  • padeda palaikyti normalų tavo kūno svorį, nes vaisiai ir daržovės turi mažai kalorijų ;
  • vaisių ir daržovių valgymas padeda tau augti ir išlikti sveikam.

Patarimai, kaip per dieną suvartoti kuo daugiau ir kuo įvairesnių vaisių ir daržovių:

  • valgykite vaisių ir daržovių kiekvieną dieną ir kiekvieno valgio metu;
  • pabandykite kiekvieno valgio metu užpildyti apie pusę maisto lėkštės daržovėmis ar vaisiais;
  • rinkitės daržoves ir vaisius užkandžiaudami;
  • eksperimentuokite, kiekvieną kartą valgydami vis kitokių vaisių ir daržovių;
  • prisiminkite, kad yra labai daug skirtingų skanių vaisių ir daržovių: įvairių spalvų, šviežių, virtų, šaldytų ir pan.;
  • laikykite vaisius matomoje vietoje ir visada prisiminsite, kad jų reikia valgyti kiekvieną dieną.
Geltoni ir oranžiniai vaisiai bei daržovės duoda tau daug vitamino A.
Morka. Aš padedu tau matyti naktį.Turiu daug vitamino A ir provitamino beta karoteno Manyje yra riebaluose tirpstančių vitaminų, todėl mane geriausia valgyti su aliejumi ar grietinėle.
Bananas. Atvykau iš tolimos šalies. Aš esu kvapnus ir skanus vaisius, turintis daug mineralinės medžiagos ir kalio. Taip pat vitamino A bei folio rūgšties.
Melionas. Turiu itin daug vandens (daugiau nei 90 proc.), todėl puikiai atgaivinsiu karštą vasaros dieną. Mano sudėtyje taip pat yra magnio, kalio ir kalcio, kurių netenkame gausiai prakaituodami. Esu labai puikus užkandis ar desertas bet kokiu metu laiku.

Dėmesio! Nepamiršk prieš valgydamas vaisius ar daržoves, juos kruopščiai nuplauti.


Vaisių vartojimo skatinimo mokyklose 2010-2013 m. programos reklaminį filmuką gali pamatyti čia.



Daugiau informacijos gali rasti: