Pradžia
Svetainės medis
DUK
Klausimai / Pasiūlymai
Versija neįgaliesiems
El. paštas (specialistams)
Paieška:
Vandenyje
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marijampolės savivaldybės
visuomenės sveikatos biuras
biudžetinė įstaiga
Lietuvininkų g. 18, Marijampolė
Tel. (8 343) 59 213,
info@marijampolesvsb.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas 301618682

Kokio tipo visuomenės sveikatos biuro organizuojami renginiai Jus domina labiausiai?

Paskaitos
Žygiai
Sveikos mitybos skatinimo ir nutukimo prevencijos konsultacijos
Streso valdymo praktiniai užsiėmimai
Mankštos
Teoriniai–praktiniai fiziniai ir psichikos sveikatos užsiėmimai
Daugiau informacijos
Renginių kalendorius

<< gegužė, 2019 >>
PATKPŠS
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

























3912142_782913_summer_fun_panda_1.jpgVanduo - puiki pramoga ir poilsis, tačiau jame slypi daug pavojų, ypač vaikams.

Nesaugu maudytis nežinomame vandens telkinyje, nes nežinomas dugno nuolydis, gylis, dugne esančios dubės, akmenys, styrančios medžių šaknys. Ežeras ar tvenkinys prie kranto gali būti seklus, bet toliau staiga gilėti. Vandens telkinio dugnas gali būti nelygus, ant jo gali būti šiukšlių, stiklo šukių, šakų akmenų. Todėl gali suklupti, susižeisti. Reiktų pasirinkti maudymosi vietą, jeigu įmanoma šalia gelbėtojų stoties.

Net mokančiam plaukti sunku įvertinti savo jėgas, todėl vaikai dažnai nuplaukia per toli. Turi žinoti, kad pajutęs pirmuosius nuovargio požymius, privalai grįžti į krantą. Plaukiant reikėtų taupyti jėgas: kartais apsiversti ant nugaros ir atsipalaidavus pagulėti vandenyje.

Maudantis upėje, netikėtai gali pagauti stipri srovė. Tokiu atveju nereikėtų eikvoti jėgų kovojant su tėkme. Jei taip atsitiko, upe reikia plaukti pasroviui, šiek tiek įstrižai, po truputį artėjant link kranto. Jei upė vingiuota, reikia plaukti link upės vingio vidurio-ten srovė yra silpnesnė.

Maudytis jūroje audros metu draudžiama, tačiau jei taip atsitiko, pirmiausia, jei yra galimybė, kuo skubiau plaukti į krantą. Jei krantas toli, neeikvoti jėgų kovojant su bangomis, mėginant plaukti į krantą. Artėjant kiekvienai naujai bangai stengtis energingai dirbti rankomis ir kojomis, kad praplauktumėt bangos ketera kiek galima toliau. Kai tik banga praeina, atsipalaiduoti ir laukti kitos. Kai pasieksite krantą, lipkite iš vandens tik tada, kai bangos ketera atsitrauks nuo jūsų.Lipdami į krantą stenkitės įsikabinti į ką nors tvirtą, kad atėjusi kita banga nenutemtų jūsų gilyn.

best_iphone_games_1_1.jpeg

PAGRINDINĖS TAISYKLĖS

  • Neplaukite vienas;
  • Niekada neplaukite į ežerą audros metu ar naktį;
  • Plaukite tik saugiose vietose;
  • Žinokite, koks telkinio gylis ir kokios vandens telkinio ypatybės;
  • Maudantis negalima kramtyti gumos ar valgyti;
  • Mokykitės plaukti;
  • Atminkite, kad maudytis upėje pavojinga.
  • Nepalikite prie vandens be priežiūros mažamečių vaikų.
  • Nestovėkite ir nežaiskite ten, kur galima netikėtai įkristi į vandenį. Tai gali būti prieplaukos ar molo kraštas, tiltas, status krantas.
  • Nesimaudykite nežinomose, nuošaliose vietose. Geriau pasirinkite paplūdimį arba vietą, kur maudosi daugiau žmonių ir kur yra budintys gelbėtojai.
  • Neplaukite už plūdurų, nors ir esate geras plaukikas.
  • Nešokinėkite į vandenį nežinomoje vietoje, jūs galite susižaloti atsitrenkę į dugne esančius daiktus.
  • Nesimaudykite iškart po valgio.
  • Perkaitę saulėje, nešokite staiga į vandenį, prieš tai juo apsišlakstykite.
  • Negalima plaukti į laivų farvaterį arba artintis prie praplaukiančių laivų. Jus gali įtraukti po laivo sraigtais.
  • Neplaukiokite ant pripučiamų čiužinių, padangų kamerų, savadarbių plaustų ar kitų priemonių.
  • Nerekomenduojama vaikams vieniems irstytis valtimis, baidarėmis ar plaustais.
  • Ypač pavojinga išdykauti valtyje, vaikščioti joje, ją supti, nes valtis gali apvirsti.
  • Jeigu pradėjote skęsti, pasistenkite įkvėpti kuo daugiau oro, o dėmesį į save atkreipkite mojuodami rankomis.
  • Pamatę skęstantį žmogų, šaukdami mėginkite atkreipti aplinkinių dėmesį ir iškvieskite gelbėjimo tarnybas tel. 112. Po to įsitikinkite, ar šalia nėra kokios nors gelbėjimo (gelbėjimo rato, valties ir kt.) arba parankinės priemonės, kuri neskęsta (kamuolio, čiužinio ir t.t.).
  • Jeigu įmanoma, pamėginkite pasiekti skęstantįjį ranka, lazda, stora medžio šaka arba numeskite jam virvę.
  • Jeigu šalia nieko daugiau nėra, pamėginkite gelbėti skęstantį, priplaukę prie jo su kokia nors plaukiojimo priemone (valtimi, vandens dviračiu), gelbėjimo ar parankine priemone, kuri neskęsta ir paduoti ją skęstančiajam per saugų atstumą, kad jis negalėtų jūsų sugriebti.
  • Įsidėmėkite, jog gelbėti skęstantį gali tik geras plaukikas, kuris išmano gelbėjimo būdus ir moka tai atlikti praktiškai.

Civilinės saugos departamentas siūlo pažiūrėti trumpą filmuką apie saugų elgesį vandenyje. Filmuką rasi čia.



Daugiau informacijos gali rasti:
www.civilinesauga.lt


Informacija iš „Civilinė sauga mažiems ir dideliems“
Nuotrauka www.colourbox.com