Pradžia
Svetainės medis
DUK
Klausimai / Pasiūlymai
Versija neįgaliesiems
El. paštas (specialistams)
Paieška:
Riedučiai
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marijampolės savivaldybės
visuomenės sveikatos biuras
biudžetinė įstaiga
Lietuvininkų g. 18, Marijampolė
Tel. (8 343) 59 213,
info@marijampolesvsb.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas 301618682

Kokio tipo visuomenės sveikatos biuro organizuojami renginiai Jus domina labiausiai?

Paskaitos
Žygiai
Sveikos mitybos skatinimo ir nutukimo prevencijos konsultacijos
Streso valdymo praktiniai užsiėmimai
Mankštos
Teoriniai–praktiniai fiziniai ir psichikos sveikatos užsiėmimai
Daugiau informacijos
Renginių kalendorius

<< gegužė, 2019 >>
PATKPŠS
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

























YoungBoyWearingTheInlineSkateGear_1.jpg Riedučiai - puiki vasaros pramoga. Be to, riedant batais ant ratukų dirba beveik visi raumenys - kojų, nugaros, preso, rankų ir pečių. Važiavimas riedučiai į kalną - idealus būdas pilvo presui treniruoti. O balansavimas ant vienos kojos priverčia dirbti giliuosius organizmo raumenis. Be to, krūvis, tenkantis keliams, važiuojant riedučiai yra dukart mažesnis, nei bėgiojant. Šį sportą rinkitės, jei norite, kad sutvirtėtų kojų, ypač šlaunų, raumenys. Be kita ko, važinėjimas riedučiais gerina širdies bei kvėpavimo sistemos veiklą, didina ištvermę, gerina koordinaciją, teikia energijos ir slopina įtampą.

Nuo ko pradėti?

Neskubėkite pirkti batų su ratais, iš pradžių juos išsinuomokite. Tik išbandę kelias riedučių rūšis suprasite, kokių jums reikia. Pradedantiesiems riedutininkams tiks poilsiniai riedučiai. „Fitneso“ stiliaus riedučiai yra skirti aktyviam poilsiui, turintiems važiavimo patirties.

Perkant riedučius, svarbiausia, kad jie būtų patogūs ir tvirti. Kuo kietesnė atrama, tuo saugiau važinėti, nes mažesnė traumų tikimybė. Tai ypač svarbu iki tol nesitreniravusiems žmonėms. Minkšti riedučių batai gali greičiau išsitampyti ir prarasti tvirtumą. Taigi parduotuvėje išsimatuokite kuo įvairesnių modelių, stebėkite, ar netrina, Ir pan. Prieš rinkdamasi riedučius, pagalvokite, kokiam tikslui perkate. Tai ir nulems jūsų pasirinkimą. Paprastam mėgėjiškam važinėjimui tinka vadinamieji poilsio, įprasti riedučiai. Žinoma, su jais didelio greičio nepasieksite, bet ir nenusisuksite sprando, mat su tokiais lengviau valdyti greitį. Jie skirti retai važinėjantiems ar pradedantiesiems riedutininkams, kuriems ši atrakcija yra poilsis, bet ne sportas.

„Fitness” tipo riedučiai pritaikyti sportuojantiems žmonėms, kuriems tai yra būdas palaikyti gerą fizinę formą. Taip pat aktyvaus poilsio mėgėjams ir turintiesiems važinėjimo riedučiais patirtį, mėgstantiems manevruoti ar greitai važinėti. Aktyvaus laisvalaikio tipo riedučiai būna mažesniais ratukais, yra greitesni nei poilsio. Tokiais riedučiais lengviau įveikti didesnius atstumus.

Vadinamieji gatvės („Street”) riedučiai, skirti važinėti miesto gatvėmis. Jie taip pagaminti, kad būtų lengviau keisti judėjimo kryptį, įveikti kelyje pasitaikiusias kliūtis (laiptelius ir pan.). Tokie yra labai tvirti, manevringi ir greiti. Jie ne tik masyvesni, bet ir brangesni. Šio tipo riedučiais sunkiau įveikti tolimus atstumus.

„Slalomo” tipo riedučiai pritaikyti važinėti su kliūtimis. Jie yra kieti, bet ypač manevringi. Tokiais sunkoka įveikti didesnius atstumus. Ekstremalaus važinėjimo mėgėjams skirti „aggressive” tipo riedučiai ypač tvirti ir masyvūs. Jie pritaikyti patyrusiems riedutininkams: atlikti šuoliams nuo tramplino, važiuoti laiptais ar sliuogti laiptų turėklais ir pan. Šio tipo riedučiai nelabai tinka tiems, kurie mėgsta važinėti lygiu keliu ir ilgus atstumus.

Norėdami jaustis tvirtai, važiuodami su riedučiais privalote išmokti teisingos stovėsenos. Daugelis pradedančių riedutininkų dėl nežinojimo silpnai užsega viršutinį dirželį. Nepakankamai jį užveržus, padidėja apkrova pėdos raumenims, kurie yra atsakingi už teisingą kojos padėtį bate. Tai blaško dėmesį, neteisingai paskirsto raumenų apkrovas.

Kaip rodo amerikiečių atlikti tyrimai, važinėjant riedučiais patiriama daug traumų. Nelaimės dažniausiai ištinka naujokus bei triukus atliekančius riedutininkus. Labai svarbu, kad riedučių modelis atitiktų riedutininko sugebėjimus ir, savaime aišku, kojos dydį. Riedučiai visuomet privalo būti geros būklės.
Riedu__iai_apsauga_vsb_1.png
Verta žinoti:
  • Jeigu jums diagnozuota vestibiuliarinio aparato sutrikimų, riedučiai, deja, ne jums.
  • 2 mėnesius riedučiais nerekomenduojama važinėti tiems, kurie patyrė galvos traumas.
  • Jeigu nešiojate akinius, apsiavę riedučius įsidėkite kontaktinius lęšius tam, kad nugriuvę nesulaužytumėte akinių bei nepažeistumėte akių.
  • Jeigu esate pilnapadis, į riedučius būtinai įsidėkite supinatorius.
  • Važiuojant riedučiais būtina dėvėti specialų šalmą, riešo, kelių ir alkūnių apsaugas, tai apsaugo nuo kai kurių sužalojimų.
  • Paranku ant kaklo pasikabinti švilpuką, jis pravers, kai kelią netikėtai pastos praeiviai.
  • Tamsiu paros metu nepamirškite atšvaitų!


Daugiau informacijos gali rasti:
www.sveikaszmogus.lt




Nuotrauka www.parachutecanada.org