Pradžia
Svetainės medis
DUK
Klausimai / Pasiūlymai
Versija neįgaliesiems
El. paštas (specialistams)
Paieška:
Stresas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marijampolės savivaldybės
visuomenės sveikatos biuras
biudžetinė įstaiga
Lietuvininkų g. 18, Marijampolė
Tel. (8 343) 59 213,
info@marijampolesvsb.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas 301618682

Kokio tipo visuomenės sveikatos biuro organizuojami renginiai Jus domina labiausiai?

Paskaitos
Žygiai
Sveikos mitybos skatinimo ir nutukimo prevencijos konsultacijos
Streso valdymo praktiniai užsiėmimai
Mankštos
Teoriniai–praktiniai fiziniai ir psichikos sveikatos užsiėmimai
Daugiau informacijos
Renginių kalendorius

<< liepa, 2019 >>
PATKPŠS
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

























stresas_vsb_1.JPGSu įvairių formų ir stiprumo stresu susiduriame kiekvieną dieną. Nedidelis stresas gali būti naudingas, nes jis suteikia energijos, padeda susikaupti, įsigilinti į problemą. Kiekvienam iš mūsų būdinga individuali riba, kurią peržengus stresas tampa žalingu. Kiekvienas žmogus į stresą reaguoja skirtingai, ir tik jis pats gali įvertinti, kada šis tampa kenksmingu.

Stresą gali sukelti daug priežasčių, ir kiekvienam iš mūsų jos gali būti skirtingos. Tai, kas žmogui sukelia stresą, lemia jo asmenybė, požiūris į gyvenimą, gebėjimas spręsti problemas. Tai, kas vienam žmogui kelia stresą, kitam gali pasirodyti visai nesvarbu ar net malonu. Stresą gali sukelti ir vidinės priežastys: nepasitikėjimas savimi, pesimistiškas požiūris į gyvenimą, savikritiškumas, nerealūs lūkesčiai, nuolatinis tobulumo siekimas, slopinamas pyktis ir kt.



Stresas gali sukelti šiuos mąstymo pokyčius:
• atminties problemas,
• nesugebėjimą apsispręsti,
• nesugebėjimą susikaupti,
• pesimizmą,
• nuolatinį nerimą,
• neobjektyvų mąstymą,
• baimę.

Stresas gali sukelti ir fizinius pojūčius:
• galvos, nugaros skausmus,
• raumenų įsitempimą,
• viduriavimą arba vidurių užkietėjimą,
• pykinimą,
• nemigą,
• krūtinės skausmus,
• širdies ritmo pagreitėjimą,
• svorio netekimą ar padidėjimą,
• bėrimus,
• lytinio potraukio praradimą,
• dažnus peršalimus.

Keičiasi ir streso veikiamo žmogaus elgesys. Jis gali pradėti daugiau valgyti arba netekti apetito, mažiau ar neįprastai daug miegoti, vengti aplinkinių, atsakomybės, itin daug sportuoti ar itin daug laiko leisti parduotuvėse, pyktis su aplinkiniais, imti vartoti alkoholį ar narkotikus, rūkyti. Streso varginamas žmogus gali įgyti nervingumą rodančių įpročių: imti kramtyti nagus, griežti dantimis.


Kaip įveikti stresą?

1. Kiekvieną dieną atsipalaiduokite. Jei būsite puikiai pailsėjęs ir geros fizinės būklės, su stresoriais kovoti busAbility_to_Manage_Everyday_Stress_Key_to_Future_Health_SS.jpg žymiai lengviau.
2. Valdykite savo laiką: susidarykite dienotvarkę, kurioje būtų vietos ir mokslui, ir darbui namuose, ir poilsiui, nuspręskite, kurie darbai yra svarbiausi, o kuriuos galite atidėti. Didelius darbus skaldykite į mažesnes dalis.
3. Gerai išsimiegokite.
4. Reguliariai sportuokite.
5. Išsikalbėkite. Jei turite problemų, pasidalinkite jomis su patikimu žmogumi.
6. Dažniau juokitės, nepraraskite humoro jausmo (taip pat ir gebėjimo pasijuokti iš savęs), nes juokas yra puikus būdas stresui sumažinti.
7. Atsiminkite: sėkmė gali slypėti bet kur.
8. Pozityviai mąstykite.
9. Prisiminkite: idealai egzistuoja tik vaizduotėje.
10. Derinkite darbą su malonumu.
11. Nelaikykite pykčio savyje, išmokite atleisti jus įžeidusiems ar nuvylusiems žmonėms, nes tik taip galite atsikratyti susikaupusio pykčio ir kitų neigiamų emocijų.
12. Sveikai maitinkitės. Mažiau vartokite kofeino (kava, stipri arbata, energiniai gėrimai) ir cukraus, nes jie sukelia trumpalaikį nuotaikos pagerėjimą, tačiau po to dažnai pasijuntama blogiau.
13. Būkite su šeima, draugais ar kitais Jums mielais žmonėmis.


Štai keli paprasti būdai geriau pasijusti: išeikite pasivaikščioti, pabūkite gamtoje, pasikalbėkite su draugu, išliekite įtampą sportuodami, rašykite dienoraštį, padarykite ką nors gero, išsimaudykite karštoje vonioje, pažaiskite su savo gyvūnėliu, padirbėkite sode, perskaitykite gerą knygą, mokykitės jogos, klausykitės mėgstamos muzikos, pažiūrėkite komediją.





Paveikslas www.care-health-fitness.com, www.answer-my-health-question.info