Pradžia
Svetainės medis
DUK
Klausimai / Pasiūlymai
Versija neįgaliesiems
El. paštas (specialistams)
Paieška:
Naujienos
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marijampolės savivaldybės
visuomenės sveikatos biuras
biudžetinė įstaiga
Lietuvininkų g. 18, Marijampolė
Tel. (8 343) 59 213,
info@marijampolesvsb.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas 301618682

Kokio tipo visuomenės sveikatos biuro organizuojami renginiai Jus domina labiausiai?

Paskaitos
Žygiai
Sveikos mitybos skatinimo ir nutukimo prevencijos konsultacijos
Streso valdymo praktiniai užsiėmimai
Mankštos
Teoriniai–praktiniai fiziniai ir psichikos sveikatos užsiėmimai
Daugiau informacijos
Renginių kalendorius

<< liepa, 2019 >>
PATKPŠS
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

























2013.02.08
Europos maisto saugos tarnyba nustatė, kiek per dieną su maistu turime gauti energijos

Europos maisto saugos tarnyba (EMST, angl. – EFSA) nustatė rekomenduojamas energijos paros normas (referencinį vartojimo kiekį) suaugusiems, kūdikiams ir vaikams, nėščioms ir žindančioms moterims. Rekomenduojamas energijos paros normos leis įvertinti energijos poreikį įvairioms populiacijos grupėms visoje Europoje ir padės plėtoti ir stebėti visuomenės sveikatai skirtas mitybos programas, taip pat ir su maisto produktais susijusias mitybos gaires.

EMST mokslinė nuomonė dėl rekomenduojamų energijos paros normų yra naujausia mokslinė informacija, nustatanti rekomenduojamas mitybines vertes, kurias Europos Komisijos prašymu nustatė Dietinių produktų, mitybos ir alergologijos grupės specialistai.

Tam tikro amžiaus ir lyties grupėje vidutinis energijos suvartojimas buvo paskaičiuotas atsižvelgiant į skirtingą fizinį aktyvumą ir optimalų kūno masės indeksą 22 kg/m2. Pavyzdžiui, buvo nustatytas energijos suvartojimas tam tikroms amžiaus grupėms, esant vidutiniam gyvenimo būdo aktyvumui (1 lentelė).

1 lentelė. Rekomenduojamas energijos paros normos pagal amžiaus grupes ir lytį

Amžius

Energija

Kcal/dieną

Mergaitės/berniukai

6

1,500-1,600

12

2,000-2,200

17

2,300-2,900

Moterys/vyrai

30-39

2,000-2,600

50-59

2,000-2,500

70-79

1,800-2,300


Nėščioms moterims, kurių kūno svoris padidėja 12 kg, energijos suvartojimas buvo skaičiuojamas atsižvelgiant į optimalius motinos ir vaisiaus organizmo poreikius. Buvo įvertinta, kad papildomos energijos kiekis, reikalingas nėštumo metu yra 70 kcal/dieną pirmo trimestro metu, bei atitinkamai 260 kcal/dieną ir 500 kcal/dieną antro ir trečio trimestro metu. Nustatyta, kad moterims, kurios savo kūdikius maitina pirmus šešis mėnesius išskirtinai tik savo pienu, papildomas vidutinis energijos poreikis yra 500 kcal/dieną.

Rekomenduojamos energijos paros normos buvo sudaromos atsižvelgiant į fizinį aktyvumą, skirtingą gyvenimo būdą ir darbo pobūdį (pavyzdžiui, sėdimas ar fizinis darbas, žmogus sportuoja, ar užsiima kasdieniais namų ūkio darbais, įskaitant apsipirkinėjimą ir maisto gaminimą). Vidutinis energijos poreikis turi būti koreguojamas atsižvelgiant į aplinkinius veiksnius, pavyzdžiui, ar tam tikrai žmonių populiacijai kūno masės indeksas žemesnis ar aukštesnis nei 22 kg/m2.

Europos maisto saugos tarnybos mokslinę nuomonę apie rekomenduojamas energijos paros normas galite rasti čia: http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/doc/3005.pdf

Pagal kūno masės indeksą (KMI) yra vertinamas žmogaus kūno svoris. Jis apskaičiuojamas pagal formulę:
KMI=svoris (kg)/ūgio2 (m)

Pvz., svoris – 58 kg, ūgis 170 cm, KMI ═58: (1,7x1,7) ═20,07

KMI < 18,5 - nepakankamas svoris

KMI 18,5 - 24,99 - normalus svoris

KMI 25 - 29,99 - nežymus antsvoris

KMI > 30 – nutukimas

Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto specialistai primena, kad racionaliausia, kai per pusryčius ir pietus žmogus gauna daugiau nei du trečdalius paros raciono kalorijų, o vakarienei – mažiau nei trečdalį. Valgyti reikia 3 arba 4 kartus per dieną. Maitinimosi laikas gali būti įvairus, tačiau rekomenduojama, kad tarp pusryčių, pietų ir vakarienės būtų 5-6 valandų tarpas. Pateikiame Jums energinės vertės dalį (%) atskiriems valgymams:


Valgant 3 kartus

Valgant 4 kartus

Pusryčiai

30

25

Pietūs

40-45

35

Pavakariai (priešpiečiai)


15

Vakarienė

25-30

25


Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institute yra nustatoma įvairių maisto produktų bei patiekalų energinė vertė. Norint apskaičiuoti maisto produktų bei patiekalų energinę vertę, juose būtina nustatyti drėgnį bei baltymų, riebalų, angliavandenių, pelenų kiekį. Nustačius šiuos rodiklius yra apskaičiuojama energinė vertė

Autorius
Nacionalinis maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institutas


Atgal