Pradžia
Svetainės medis
DUK
Klausimai / Pasiūlymai
Versija neįgaliesiems
El. paštas (specialistams)
Paieška:
Naujienos
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marijampolės savivaldybės
visuomenės sveikatos biuras
biudžetinė įstaiga
Lietuvininkų g. 18, Marijampolė
Tel. (8 343) 59 213,
info@marijampolesvsb.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas 301618682

Kokio tipo visuomenės sveikatos biuro organizuojami renginiai Jus domina labiausiai?

Paskaitos
Žygiai
Sveikos mitybos skatinimo ir nutukimo prevencijos konsultacijos
Streso valdymo praktiniai užsiėmimai
Mankštos
Teoriniai–praktiniai fiziniai ir psichikos sveikatos užsiėmimai
Daugiau informacijos
Renginių kalendorius

<< liepa, 2019 >>
PATKPŠS
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

























2014.12.08
Siūlomas metodas mesti rūkyti buvo naudingas

Gruodžio 1-5 d. į Marijampolės savivaldybės visuomenės sveikatos biurą kiekvieną vakarą rinkosi būrys žmonių, norinčių įveikti priklausomybę nuo nikotino. Daugelis puikiai žino apie rūkymo žalą sveikatai, o rūkantys puikiai supranta, kad metimas rūkyti – pati geriausia dovana, kurią gali padovanoti tiek fizinei, tiek dvasinei savo savijautai. Bet žinojimas nepalengvina paties „metimo“ proceso. Todėl Visuomenės sveikatos biuras norintiesiems mesti rūkyti siūlė dalyvauti rūkymo metimo programoje. Rūkymo metimo programą vedė šeimos ugdymo konsultantas Gintaras Nekis, baigęs „Pagalbos metantiems rūkyti organizavimas bei teikimas“. Jis 5 vakarus iš eilės teikė psichologinę paramą metantiems rūkyti, pristatė efektyviausius rūkymo metimo būdus bei dalinosi savo asmenine patirtimi. Penkių dienų rūkymo programa vykdoma grupiniu darbo metodu, remiantis sveikos gyvensenos pagrindais.

Nors skelbimas į rūkymo metimo užsiėmimus Marijampolėje buvo paskelbtas prieš mėnesį, tačiau trečdalis dalyvių tik paskutinėmis dienomis suskubo registruotis į programą. Mesti rūkyti dalyvaujant rūkymo metimo programoje norėjo 23 dalyviai. Tai įvairaus amžiaus žmonės – nuo moksleivių ir studentų iki pensinio amžiaus. Programos vedėjas G. Nekis pabrėžė, kad yra nesvarbu, ar jūs paauglys rūkalius, ar užkietėjęs cigarečių mėgėjas – mesti rūkyti bet kokiu atveju yra sunku, tačiau įmanoma. Kiekvieną dieną lankančiųjų užsiėmimus skaičius mažėjo, paskutinėmis dienomis programą lankė 10 dalyvių. Programai pasibaigus ir apklausus dalyvius, paaiškėjo, kad visiems dalyviams pavyko sumažinti surūkamų cigarečių skaičių per dieną ir visi patvirtino, kad rūkymo metimo programa buvo naudinga. Nors iš apklaustųjų nei vienas nesijautė galutinai įveikęs priklausomybės, tačiau 5 dalyviai patvirtino, kad ši rūkymo metimo programa padėjo mesti rūkyti bent jau šiuo metu.

Nemalonių jausmų, tokių kaip stresas, depresija, vienatvė, baimė ar nerimas, valdymas yra viena iš labiausiai paplitusių priežasčių, kodėl suaugusieji rūko. Tokiu atveju, jei nepasisekė darbe ar asmeniniame gyvenime, geriausias draugas – cigaretė. Rūkantieji teigia, kad tokiais momentais rūkymas padeda atsipalaiduoti, mažina stresą. Tačiau yra ir sveikesnių būdų kaip malšinti stresą ir visas kitas neigiamas emocijas. Stresą ir įtampą numalšinti gali padėti meditacija, paprasčiausi atpalaiduojantys kvėpavimo pratimai ar netgi puodelis žolelių arbatos. Daugelis žmonių, norintys atsikratyti šio žalingo įpročio, turi susirasti alternatyvių būdų, kaip kontroliuoti šias sudėtingas ir neprognozuojamas emocijas be cigaretės. Net jei cigaretės nebėra jūsų gyvenimo dalis, patyrę skausmingą išgyvenimą, visada jas prisiminsite. Pasak specialistų tai yra visiškai normalu. Tačiau jei tuo metu būsite atradęs kitą būdą, kuris padeda susidoroti su neigiamais jausmais ir mintimis, norą užsirūkyti įveiksite. Prisiminkite - tas, kas ieško, visada randa.

Marijampolės savivaldybės visuomenės sveikatos biuro informacija


Atgal