Pradžia
Svetainės medis
DUK
Klausimai / Pasiūlymai
Versija neįgaliesiems
El. paštas (specialistams)
Paieška:
Naujienos
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marijampolės savivaldybės
visuomenės sveikatos biuras
biudžetinė įstaiga
Lietuvininkų g. 18, Marijampolė
Tel. (8 343) 59 213,
info@marijampolesvsb.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas 301618682

Kokio tipo visuomenės sveikatos biuro organizuojami renginiai Jus domina labiausiai?

Paskaitos
Žygiai
Sveikos mitybos skatinimo ir nutukimo prevencijos konsultacijos
Streso valdymo praktiniai užsiėmimai
Mankštos
Teoriniai–praktiniai fiziniai ir psichikos sveikatos užsiėmimai
Daugiau informacijos
Renginių kalendorius

<< liepa, 2019 >>
PATKPŠS
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

























2014.10.30
Kaip išvengti traumų ?

Kasmet kritimą patiria 30–60 proc. suaugusių žmonių, maždaug pusė jų – daugiau nei vieną kartą. Griūdami vienaip ar kitaip susižeidžia 22–60 proc. vyresnio amžiaus žmonių.

Garbaus amžiaus žmonėms, kurie nori išvengti traumų, patariama įsidėmėti tokią formulę:

                                                       atsargumas + mankšta + tinkama avalynė


Taip pat svarbu nebijoti griūti. Atsipalaidavus raumenys nebūna įtempti ir kritimo pasekmės būna švelnesnės. Eidami slidžiu paviršiumi žmonės turėtų ištiesti rankas į šonus, kojomis tarsi šliuožti – kaip slidininkai.
Pusė vyresnio amžiaus žmonių patiriamų traumų įvyksta namuose ir net trečdalis iš jų – miegamajame. Daugelis griuvimų pasitaiko užsiimant kasdienine veikla: einant, sėdantis, stojantis, dirbant namų ruošos darbus. Apie 32 proc. griuvimų įvyksta keliantis iš lovos, apie 10 proc. lipant laiptais. Tai įvyksta dėl įvairių priežasčių. Dalis pagyvenusių žmonių vartoja vaistus, kurių pašalinis poveikis gali būti galvos svaigimas, pusiausvyros sutrikimai. Didelė dalis vyresnių žmonių turi sveikatos problemų, galinčių turėti įtakos kritimui (silpna rega, sutrikusi sąnarių ir raumenų veikla).

Norintys išvengti traumų, pirmiausia turėtų pasirūpinti, kad jų gyvenamoji aplinka būtų saugi. Dažnai nepatogi avalynė, ilgi drabužiai, nepatogus buto išplanavimas, slidūs laiptai ir visi kiti riziką sukeliantys aplinkos veiksniai gali būti nelaimės priežastimi. Nereikėtų pamiršti ir reguliariai mankštintis, nes tai padeda išvengti kaulų retėjimo. Pusiausvyrą gerinantys pratimai – viena efektyviausių griuvimų profilaktikos priemonių.

12618197062fbua38276.jpg

Parengė visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Aušra Ralytė


Atgal