Pradžia
Svetainės medis
DUK
Klausimai / Pasiūlymai
Versija neįgaliesiems
El. paštas (specialistams)
Paieška:
Naujienos
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marijampolės savivaldybės
visuomenės sveikatos biuras
biudžetinė įstaiga
Lietuvininkų g. 18, Marijampolė
Tel. (8 343) 59 213,
info@marijampolesvsb.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas 301618682

Kokio tipo visuomenės sveikatos biuro organizuojami renginiai Jus domina labiausiai?

Paskaitos
Žygiai
Sveikos mitybos skatinimo ir nutukimo prevencijos konsultacijos
Streso valdymo praktiniai užsiėmimai
Mankštos
Teoriniai–praktiniai fiziniai ir psichikos sveikatos užsiėmimai
Daugiau informacijos
Renginių kalendorius

<< liepa, 2019 >>
PATKPŠS
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

























2014.10.07
Kompiuteris ir vaikų sveikata


Vis dažniau kompiuteris vaikui ima teikti ne tik naudą, bet ir didelę žalą. Pernelyg dažnai naudojantis šiuo įrenginiu gali išsivystyti priklausomybė. Paprastai ji pasireiškia nuotaikos svyravimais, liūdesiu ir stipriu noru sėstis prie kompiuterio nesant prie jo, didele neapykanta kam nors liepiant jį palikti. Prarandamas realybės pojūtis, pirmenybė teikiama bendravimui su žmonėmis internetu, praleidžiami pietūs, susitikimai ar netgi pamokos norint kuo ilgiau panaršyti internete. Išsiblaškymas mokantis, nedarbinga nuotaika ir riešo skausmai taip pat yra vieni iš priklausomybės nuo kompiuterio požymių bei pasekmių. Apie 10 procentų kompiuterio ir interneto vartotojų yra priklausomi nuo šio pomėgio.

Specialaus priklausomybės nuo kompiuterio ir interneto gydymo nėra. Ligos gydymo principai tokie patys kaip ir kitų priklausomybių. Laiku susigriebus, gali užtekti tik psichologo konsultacijos, tačiau priklausomybei stipriai išsivysčius žmogus degraduoja kaip asmenybė.

Kompiuterio keliamas pavojus sveikatai gali būti:

• regėjimo problemos (dažnesnė trumparegystė), akių nuovargis, sausumas ar peršėjimas;
• kaulų ir raumenų sistemų pakenkimas, atsirandantis dėl nepatogios kūno padėties ir šių sistemų įtampos darbo metu;
• dažnas stresas ir komplikuotos psichologinės problemos;
• veido bei kaklo odos pažeidimai;
• įtaka reprodukcinei sistemai (poveikis nėščioms moterims bei vaisingumui);
• galvos skausmai;
• riešų sąnarių jautrumas;
• dubens, kojų kraujotakos sutrikimas;
• sprando, pečių juostos, nugaros, juosmens srities skausmai;
• karpalinio tunelio sindromas. Karpalinis tunelis - tai siauras plyšys, kuriuo praeina delno raumenų sausgyslės, kraujagyslės ir vidurinis nervas. Susiaurėja jis dėl dažnai pasikartojančių monotoniškų riešo judesių. Tada prasideda viduriniojo nervo spaudimas, o vėliau ir uždegimas, sutrikdoma nervo kraujo apytaka, sumažėja nervo laidumas. Atsiranda delno sustingimas, sumažėja nykščio bei rodomojo piršto judrumas ir raumenų jėga. Dažnai pirmasis simptomas būna deginantis skausmas naktį, vėlyvose stadijose gali atsirasti nykščio raumenų atrofija ir paralyžius.

Patarimai, kaip išvengti neigiamo kompiuterio poveikio:

• Prieš pirkdami kompiuterį, tėvai turėtų pasitarti su specialistu, kiek reikėtų prie jo praleisti laiko, kad jis vaikui nepadarytų žalos. Apsisprendus pirkti kompiuterį vaikui būtina papasakoti apie kenksmingą jo poveikį, nustatyti režimą, taisykles, kaip naudotis kompiuteriu ir internetu. Jeigu vaikas jų nesilaiko, jokiu būdu neatimti galimybės naudotis elektroniniu įrenginiu, nes tada tik sumažės tėvų autoritetas - geriau riboti buvimo prie kompiuterio laiką.
• Vaikai turėtų pailsėti nuo kompiuterio mažiausiai kas 20 minučių. Jų internetiniai seansai turėtų būti ribojami pagal atitinkamą amžiaus kriterijų. Naudotis kompiuteriu nepilnamečiui per dieną galima ne daugiau kaip 2 – 3 valandas;
• Reguliariai leiskite pailsėti akių raumenims, sutelkdami žvilgsnį į tolimus ir į artimus objektus.
• Sėdint prie kompiuterio, galva neturėtų būti palinkusi į priekį, nes taip įtempiamas kaklas; smakras turėtų būti nuleistas žemyn, nugara laikoma tiesiai, o visas kūnas – atsuktas į priekį, bet ne pasuktas į šoną.
• Kėdės aukštis turėtų būti reguliuojamas, kad tiktų prie kompiuterio sėdinčiam asmeniui. Dirbant dilbiai turėtų būti maždaug horizontalioje padėtyje, kojos – atpalaiduotos ir patogioje padėtyje, o šlaunys – irgi maždaug horizontalioje padėtyje. Jei reikalinga, naudokite atramas kojoms.
• Kompiuterio ekrano viršus turėtų būti maždaug akių lygyje – jį reikėtų pritaikyti prie kiekvieno šeimos nario. Be to, turėtumėte turėti galimybę laikyti klaviatūrą plokščią arba pakreiptą.
• Norint sumažinti akims tenkančią įtampą, ekranai turėtų būti tokioje padėtyje, kad atspindžiai ir blizgėjimas nuo lempų šviesos ir langų būtų kuo mažesni.
• Jei kažkas nutiktų kompiuteriui, priminkite savo vaikams, kad niekuomet neliestų elektros laidų ir nenuimtų korpuso gaubto, norėdami pažvelgti į vidų.

Parengė visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Aušra Ralytė


akys.jpg


Atgal