Pradžia
Svetainės medis
DUK
Klausimai / Pasiūlymai
Versija neįgaliesiems
El. paštas (specialistams)
Paieška:
Naujienos
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marijampolės savivaldybės
visuomenės sveikatos biuras
biudžetinė įstaiga
Lietuvininkų g. 18, Marijampolė
Tel. (8 343) 59 213,
info@marijampolesvsb.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas 301618682

Kokio tipo visuomenės sveikatos biuro organizuojami renginiai Jus domina labiausiai?

Paskaitos
Žygiai
Sveikos mitybos skatinimo ir nutukimo prevencijos konsultacijos
Streso valdymo praktiniai užsiėmimai
Mankštos
Teoriniai–praktiniai fiziniai ir psichikos sveikatos užsiėmimai
Daugiau informacijos
Renginių kalendorius

<< liepa, 2019 >>
PATKPŠS
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

























2015.01.29
PUSRYČIAI – svarbi dienos pradžia

Ar būtini pusryčiai?
Ką valgyti, kad būtų greita, skanu ir sotu?
 Kaip pasikrauti energijos visai dienai?


Pusryčiai yra būtinas dienos valgis, nes tai lems Jūsų visos dienos savijautą. Jei valgysite greitai pasisavinamus angliavandenius, pavyzdžiui sausus pusryčius, mielinę aukščiausios rūšies miltų duoną ar ypatingai liesus pieno produktus, paskanintus uogiene labai greitai vėl išalksite. Be to, norėsite užkandžiauti kas dvi valandas, jau nekalbant apie didžiulį alkį vakare. Jei geriate kavą tuščiu skrandžiu – savo alkį dar daugiau sužadinate. Tiesa, ne tuo momentu, bet apetitas stipriai išauga po pusantros, daugiausia dviejų valandų.

stikline_vandens___kam_verslo_o_kam_kulturos_dalis2.jpg

Pakalbėjome, ko nereikėtų daryti, o ką gi valgyti ryte? Sveikos mitybos specialistai rekomenduoja tik atsikėlus išgerti šilto, +40-50 Celsijaus vandens, stiklinę ar dvi. Taip pažadinsite savo virškinimo sistemą. Pusryčius geriausia valgyti po 30-60 minučių nuo atsikėlimo momento. Geriausias pirmo dienos valgio pasirinkimas – įvairios neskaldytų grūdų košės. Puikus pasirinkimas: avižinių, perlinių, kvietinių, ruginių neskaldytų kruopų arba grikių, sorų košės, taip pat natūralių ryžių košė. Tik pastaroji ilgiau verda, taigi šios kruopos geriau tinka pietų troškiniams. Taip pat galima valgyti vertingas, bet mažiau žinomas bolivinės balandos (angl. Quinoa, daug kur receptuose internete rašo kinva) ar burnočio sėklų košės. Svarbu, kad košė būtų kramtoma. Pervirtos košės – taip pat paprastas angliavandeniai, kurie kalorijų turi tiek pat, bet sotumo jausmą suteikia daug trumpesniam laikui.

ing_46_1202332076_r40724.jpg

Manų, šlifuotų (baltų) ryžių, kukurūzų, kuskuso, bulgur, užpilamos bei dribsnių košes valgyti tik ypatingais atvejais arba sergants specifinėmis virškinimo trakto ligmis, kai taip maitintis nurodo gydytojai. Jos turi per mažai naudingų medžiagų ir yra per greitai pasisavinamos. Žinoma, yra ir kitų puikių pusryčių variantų:
- jei neišsimiegojote- puikiai tiks vaisių salotos ar žaliasis kokteilis;
- košę “pavaduoti” gali ir sveikas sumuštinis.

Būsite dar energingesni, jei iš ryto, tik užvirę košę, pasimankštinsite 15-20 minučių. Pajusite kaip energija tiesiog plūsta per kraštus. Jūsų pokytį iš karto pastebės ir bendradarbiai, ir šeimos nariai.

Parengė visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Aušra Ralytė



Atgal