Pradžia
Svetainės medis
DUK
Klausimai / Pasiūlymai
Versija neįgaliesiems
El. paštas (specialistams)
Paieška:
Naujienos
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marijampolės savivaldybės
visuomenės sveikatos biuras
biudžetinė įstaiga
Lietuvininkų g. 18, Marijampolė
Tel. (8 343) 59 213,
info@marijampolesvsb.lt
Juridinių asmenų registras
Kodas 301618682

Kokio tipo visuomenės sveikatos biuro organizuojami renginiai Jus domina labiausiai?

Paskaitos
Žygiai
Sveikos mitybos skatinimo ir nutukimo prevencijos konsultacijos
Streso valdymo praktiniai užsiėmimai
Mankštos
Teoriniai–praktiniai fiziniai ir psichikos sveikatos užsiėmimai
Daugiau informacijos
Renginių kalendorius

<< liepa, 2019 >>
PATKPŠS
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

























2016.02.25
Fizinio aktyvumo poveikis sveikatai


Labai svarbus sveikos gyvensenos veiksnys yra fizinis aktyvumas. Fizinis aktyvumas gali pasireikšti šiose gyvenimo srityse: laisvalaikio, profesinėje (mokslo), namų ruošos, mobilumo (transporto).

Pasaulio sveikatos organizacija suaugusiems rekomendacija ne mažiau 30 min. vidutinio intensyvumo fizinio krūvio 5 kartus per savaitę arba ne mažiau 20 min. didelio intensyvumo fizinio krūvio 3 kartus per savaitę.

Vaikams - ne mažiau 60 min. nuo vidutinio iki didelio intensyvumo fizinio krūvio kasdien arba mažiausiai 30 min. vidutinio intensyvumo fizinio krūvio kasdien.

Nors organizmo reakcija į fizinį krūvį priklauso nuo fizinio aktyvumo rūšies, formos, dažnumo, intensyvumo ir trukmės, bendrai galima teigti, kad jo poveikis organizmui yra neabejotinai teigiamas:

  • stimuliuoja viso organizmo gyvybinę veiklą ir augimo procesus,
  • gerėja funkcinės organizmo galimybės,

  • organizmas lengviau prisitaiko prie ekstremalių arba staiga pasikeitusių aplinkos sąlygų,

  • tobulėja organizmo termoreguliacija,

  • didėja nespecifinis organizmo imunitetas ir atsparumas nepalankiems išorės veiksniams,

  • išlaikomas raumenų, sąnarių, raiščių, sausgyslių pajėgumas ir paslankumas,

  • efektyviau bei ekonomiškiau funkcionuoja širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemos,

  • mažėja padidėjęs sistolinis ir diastolinis arterinis kraujo spaudimas fizinio krūvio ir ramybės metu,

  • mažėja streso hormonų lygis kraujyje,

  • daugiau sunaudojama energijos, mažėja nutukimo pavojus.

  • tai pat gerėja kaulų mineralizacija ir didėja kaulų tankis, ypač raumenų prisitvirtinimo vietose,

  • gerėja nuotaika, mažėja vienatvės, nerimo, per didelio jautrumo ir depresijos simptomai,

  • didėja didžiųjų galvos smegenų pusrutulių žievės tonusas – didėja protinis darbingumas,

  • gerėja miegas,

  • auga pasitikėjimas savimi ir pasitenkinimas gyvenimu,

  • gerėja gebėjimas bendrauti ir socialinė adaptacija.

    Parengė visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Aušra Ralytė


Atgal